Info_CJ

ENG.

Carl-Johan grew up on a farm in the middle of Sweden, literally born with tools in his hands – tools he quickly mastered. Since then he has built everything from surf- and snowboards to houses – much of the inspiration coming from nature and the vibrant silence of the forests, lakes and hills, surrounding his birthplace. Carl-Johan simply loves the outdoors and is a passionate skier and hunter.

He is also passionate about communication, art direction and photography in particular. He has more than 20 years of experience as an art director with advertising agencies in Stockholm and Sydney. Client-wise Carl-Johan has worked with strategic and tactical communication for SAS, Saab, Volvo, Electrolux, Bentley, Kia and Lars Wallin etc.

Over the years Car-Johan has created visual identities, brands, concepts and campaigns for complex businesses, getting them to communicate in a clear and simple manner in the digital and offline arenas – the red thread being distinct visual expressions and photography.

During the second half of his career, Carl-Johan became increasingly interested in photography, a logic consequence of his technical interest and creativity. He mostly shoots cars, jewellery and people, aiming to catch or create moments that challenge conventions, expectations and the very laws of physics’. His photos are usually technical masterpieces, creating a lot of attention in the target audiences.

The experience from working with well-known car and jewellery designers, has taught him to regard a product from a creative perspective, where he can find and enhance simple and yet iconic design features. But the foundation of his work in photography is honesty.

“My way of creating trust between a brand and a consumer, is to offer a tantalizing experience based on an honest combination of light and design.”

SWE.

Carl-Johan är uppvuxen på en gård mitt i Bergslagen.. Han är bokstavligen född med verktyg i händerna och har byggt allt från surfbrädor, snowboards till hus. Han älskar uteliv och hämtar mycket av sin energi och sin inspiration från naturen och tystnaden. Förutom att vara genuint intresserad av sitt yrke som Art Director och fotograf, är han är en passionerad skidåkare och jägare.

Carl-Johan har över 20 års erfarenhet som Art Director på reklambyråer i Stockholm och Sidney. Han har jobbat intensivt och djupt, och har haft långa samarbeten, med kunder som SAS, Saab, Volvo, Electrolux, Bentley, Kia och Lars Wallin. 

Under dessa år har Carl-Johan skapat identiteter, varumärken och kampanjer. Han har fått komplexa företag att kommunicera enkelt och tydligt i både fysisk och digital form, där fokus har varit på rena visuella uttryck och fotografi.

Med sin tekniska bakgrund, sitt tålamod och sitt idéskapande, började Carl-Johan under andra hälften av sin karriär fotografera allt mer. Han fotografer framförallt bilar, smycken och människor. Och i det arbetet drivs han av att skapa ögonblick som sticker ut genom att bryta fysiska lagar, konventioner eller förväntningar. Hans fotografier är ofta tekniska underverk som får betraktaren att både höja på ögonbrynen och tänka till en extra gång. 

Genom att jobba nära flera välkända bil- och smyckesdesigners har Carl-Johan lärt sig betrakta produkten ur ett skapande perspektiv där han hittar och lyfta fram enkla men ikoniska former.

Fundamentet i hans fotografiska gärning är dock ärlighet. ”Ärlighet i ljus och form är som jag ser det grunden i att skapa förtroende mellan varumärken och konsumenter.”